Dyskusyjny Klub Muzyczny Filharmonii Krakowskiej w Radiu Kraków
RSS
O muzyce można rozmawiać na wiele sposobów, czego najlepszym przykładem jest Dyskusyjny Klub Muzyczny „Wszystko gra” Filharmonii Krakowskiej prowadzony przez Agnieszkę Malatyńską-Stankiewicz. W tym sezonie spotkania klubowe, będące tematycznie powiązane z koncertami Filharmonii Krakowskiej, są rejestrowane przez Radio Kraków i w tydzień później w formie podcastu będą udostępniane na naszej stronie internetowej.
Podcasty
Krzysztof Penderecki czyli chrześcijanin w Jerozolimie. O VII Symfonii krakowskiego Mistrza mówią Iwona Hossa i Maciej Tworek w rozmowie z Agnieszką Malatyńską-Stankiewicz
Christoph Altstaedt, niemiecki dyrygent, którego głównym celem jest zainteresowanie jak największej ilości osób operą i spektaklami w rozmowie o Johannesie Brahmsie z Agnieszką Malatyńską-Stankiewicz
„Andrzej Panufnik. Pod presją polityki kija i marchewki”. Łukasz Borowicz, charyzmatyczny dyrygent, opowiada o fenomenie kompozytora, który po ucieczce z Polski, został wygumkowany z naszej historii muzyki. Spotkanie prowadzi Agnieszka Malatyńska-Stankiewicz
Utalentowani i młodzi – dyrygent Dawid Runtz szef I Dyrygent Polskiej Opery Królewskiej w Warszawie oraz szef Zagreb Philharmonic Orchestra i wiolonczelista Marcin Zdunik – rozmowie z Agnieszką Malatyńską-Stankiewicz o Dvořaku, Szymanowskim i Straussie
Strawiński i Szymanowski czyli miłość i śmierć na dobry początek. Alexander Humala, dyrygent, dyrektor artystyczny Filharmonii Krakowskiej i Andrzej Lampert, tenor w rozmowie z Agnieszką Malatyńską-Stankiewicz
Karol Szymanowski i Richard Strauss. Co łączy kompozytorów, których tak wiele dzieli? Na to pytanie odpowiada w rozmowie z Agnieszką Malatyńską-Stankiewicz Sascha Goetzel, charyzmatyczny artysta od tego sezonu I Dyrygent Filharmonii Krakowskiej
Emil Młynarski – genialny, znany, zapomniany. I właśnie o Młynarskim, a także o Bacewicz i Korngoldzie opowiada Łukasz Borowicz, charyzmatyczny dyrygent w rozmowie z Agnieszką Malatyńską-Stankiewicz
„Zarzuela: hiszpańska operetka podbija świat”. O popularnym w Hiszpanii muzycznym gatunku opowiadają: dyrygent José Miguel Pérez-Sierra i baryton Emmanuel Franco w rozmowie z Agnieszką Malatyńską-Stankiewicz
Sezon niczym muzyka Mendelssohna „Od delikatnego szeptu do potężnego szaleństwa żywiołów”. Mateusz Prendota, dyrektor Filharmonii Krakowskiej w rozmowie z Agnieszką Malatyńską-Stankiewicz podsumowuje sezon i zaprasza na kolejny, jubileuszowy
Szanowany Haydn i łobuz Mozart: przyjaźń i podziw. Gościem Agnieszki Malatyńskiej-Stankiewicz jest Maestro Łukasz Borowicz, charyzmatyczny dyrygent który uważany jest za bardzo lubianego i niezwykle cenionego artystę
Znana nieznana. Polska muzyka po naszemu. Z kompozytorką Joanną Wnuk-Nazarową rozmawia Agnieszka Malatyńską-Stankiewicz.
Pretekstem do rozmowy o muzyce polskiej i jej jakości stało się wykonanie w Filharmonii Krakowskiej utworu Joanny Wnuk-Nazarowej Prélude et Grande Fugue "La Catastrophe" na wielką orkiestrę symfoniczną, sopran chłopięcy i harfę haczykową, utworu gdzie preludium oddaje niepokój naszych czasów, a złowroga fuga grozę kataklizmów XXI wieku. Kompozycję po raz pierwszy wykonano w 2019 roku, podczas ósmej edycji Festiwalu Prawykonań Polska Muzyka Najnowsza w Katowicach. Joanna Wnuk-Nazarowa postać znana i podziwiana, dyrektor naczelny instytucji kulturalnych (Filharmonii Krakowskiej 1991-1997 i NOSPR-u 2000-2018) a także minister kultury i sztuki (1997–1999) w rządzie Jerzego Buzka, od sześciu lat przedstawia się publiczności jako kompozytorka, powracając tym samym po latach do wyuczonego zawodu.