Dyskusyjny Klub Muzyczny Filharmonii Krakowskiej w Radiu Kraków
RSS
O muzyce można rozmawiać na wiele sposobów, czego najlepszym przykładem jest Dyskusyjny Klub Muzyczny „Wszystko gra” Filharmonii Krakowskiej prowadzony przez Agnieszkę Malatyńską-Stankiewicz. W tym sezonie spotkania klubowe, będące tematycznie powiązane z koncertami Filharmonii Krakowskiej, są rejestrowane przez Radio Kraków i w tydzień później w formie podcastu będą udostępniane na naszej stronie internetowej.
Podcasty
Peteris Vasks: „Widziałem anioła lecącego nad światem”. Nie tylko o fenomenie muzyki łotewskiej opowiada łotewska gwiazda skrzypiec Baiba Skride oraz szef Filharmoników Krakowskich Alexander Humala w rozmowie z Agnieszką Malatyńską-Stankiewicz
Messa da Requiem Verdiego staje się pretekstem do rozmowy Agnieszki Malatyńskiej-Stankiewicz z Paulem McCreeshem, brytyjskim dyrygentem
O flircie Europy z Ameryką i Ameryki z Europą opowiada Agnieszce Malatyńskiej-Stankiewicz Yaroslav Shemet dyrygent, dyrektor artystyczny Filharmonii Śląskiej w Katowicach oraz dyrektor muzyczny Opery Bałtyckiej w Gdańsku
Johannes Brahms i Richard Strauss: „Nawet piękno musi umrzeć”. Legendarny dyrygent Antoni Wit w rozmowie z Agnieszką Malatyńską-Stankiewicz zdradza szczegóły swojej fascynacji muzyką
Aram Chaczaturian: nie tylko tańczył z szablami. Ormiański dyrygent Sergey Smbatyan wprowadza w tajniki nie tylko muzyki ormiańskiej w rozmowie z Agnieszka Malatyńską-Stankiewicz
W 80 dni dookoła Filharmonii Krakowskiej. Jubileuszową rozmowę z Antonim Witem, Alexandrem Humalą i Janem Lisieckim prowadzi Agnieszka Malatyńska-Stankiewicz
Gospel: radość śpiewania. Karen Edwards, amerykańska wokalistka i pianistka oraz Alexander Humala, dyrygent i dyrektor artystyczny Filharmonii Krakowskiej w rozmowie z Agnieszką Malatyńską-Stankiewicz
Aria. Napój miłosny dla spragnionych sztuki. Aleksandra Kurzak gwiazda światowych scen operowych w rozmowie z Agnieszką Malatyńską-Stankiewicz
O Georgu Friedrichu Haendlu, genialnym muzyku i przedsiębiorcy, który zbił fortunę opowiada Maestro Łukasz Borowicz w rozmowie z Agnieszką Malatyńską-Stankiewicz
Anton Bruckner, muzyka pozaczasowa. O fenomenie muzyki Brucknera mówi dyrygent José Maria Florêncio dyrygent w rozmowie z Agnieszką Malatyńską-Stankiewicz
W pracowni kompozytorskiej. Znany i wielokrotnie utytułowany krakowski kompozytor Wojciech Widłak w rozmowie z Agnieszką Malatyńską-Stankiewicz
Skowronkowy Beethoven, co skowronkiem nie jest. Pianistka Aleksandra Świgut dzieli się swoimi fascynacjami z Agnieszką Malatyńską-Stankiewicz
W labiryncie Krzysztofa Pendereckiego, w 91. urodziny Mistrza
Krzysztof Penderecki należał do tych artystów, którzy zmienili muzykę. Już 65 lat temu świat muzyczny zachwycił się twórczością tego kompozytora i od tego czasu jego muzyka ma niezwykły wpływ na kolejne pokolenia twórców i wykonawców.
Nie dziwi zatem fakt, że przypadające 23 listopada 91. urodziny Mistrza – piąte już bez kompozytora – będzie świętowało wiele orkiestr i wiele instytucji. W tym Filharmonia Krakowska, która już 17 listopada zaprezentowała koncert urodzinowy Mistrza Pendereckiego. Zabrzmiał jego Koncert fortepianowy „Zmartwychwstanie” oraz VIII Symfonia G-dur op. 88 Antonína Dvořáka, którą Krzysztof Penderecki bardzo lubił dyrygować.
Orkiestrę Filharmonii Krakowskiej poprowadził Alexander Humala zaś w partii solowej wystąpiła litewska pianistka Mūza Rubackyte. I właśnie koncert "Zmartwychwstanie", który wiele zamieszał w historii polskiej krytyki muzycznej stanowił punkt wyjścia do wspomnień o kompozytorze i odpowiedzi na pytanie jak muzyka tego twórcy przechodzi próbę czasu.